با حضور ایثارگران دانشگاه بیرجند؛

مراسم عشق و ایثار با تجلیل از ایثارگران برگزار شد

۲۲ مهر ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۱ کد : ۲۸۹۵۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۴۵۹
مراسم تجلیل از ایثارگران دانشگاه بیرجند"عشق و ایثار" با حضور ایثارگران و مسئولان دانشگاه و استان، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی، مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، معاونت اداری و مالی و معاونت دانشجویی در شامگاه شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ برگزار شد.
مراسم عشق و ایثار با تجلیل از ایثارگران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در مراسم تجلیل از ایثارگران دانشگاه، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع)را تبریک و تهنیت گفت و افزود: تراکم و حجم برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس موجب به تعویق افتادن این مراسم شد و امروز ما میزبان یادگاران و حماسه سازان ۸ سال دفاع مقدس و شیر زنانی هستیم که در کنار مردان یاریگر آنان بودند. 
همچنین راوی دفاع مقدس، مزگی‌نژاد گفت: دفاع مقدس یادآور خاطرات، رشادت‌ها ،ایثارها و از خود گذشتگی انسان‌هایی در تاریخ انقلاب اسلامی ما است که امروز برخی از آنان در بین ما نیستند و به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند. 
در ادامه، مزگی‌نژاد افزود: شرایط ما بعد از انقلاب شرایط بسیار بدی بود و ما ضعف اقتصادی و نظامی داشتیم و دشمنان ما طمع برداشته بودند که با یک تهاجم نظامی انقلاب اسلامی را از صحنه خارج کنند. 
وی ادامه داد: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ما است و ویژگی‌های فراوانی دارد که یکی از آنها حضور امام خمینی(ره) به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود. 
مزگی‌نژاد گفت: امام خمینی(ره) در عرصه دفاع مقدس دانشگاهی را تأسیس کردند و فرمودند: جبهه دانشگاه است و کارخانه آدم سازی است . 
وی بیان کرد: از دل این کارخانه انسان‌سازی، شخصیت‌هایی مثل شهید سردار سلیمانی و شهید حسن تهرانی مقدم به میدان آمدند . 
وی افزود: کارکرد امام خمینی (ره) در پرورش آدم‌ها و پرورش فرهنگ بسیج و دفاع مقدس به گونه‌ای بوده است که شخصیتی مثل شیخ زکزاکی در نیجریه به دنبال برپا کردن جریان حزب الله در آفریقا است . 
ایشان همچنین گفت: رژیم صهیونیستی سه هدف ضمیمه کردن غزه به خاک خود، نابودی حماس و آزاد کردن اسرا را برای خود تعریف کرده بود اما امروز به این نتیجه رسیده است که حزب الله به عنوان یک جریان از این عرصه مقاومت حمایت می‌کند و آنان به اهداف خود نمی‌رسند. 
مزگی نژاد تأکید کرد: امام خمینی (ره) واژه دشمن شناسی را تعریف کرد که هم به دشمن نفس و هم به دشمنان خارجی ما اشاره دارد و فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است.
ایشان در پایان گفت: به امید خداوند با تلاش و زحماتی که می‌کشیم تمدن اسلامی شکل بگیرد و شاهد ظهور امام زمان(عج) باشیم. 
سردار تناکی فرمانده تیپ انصار الرضا(ع) نیز در این مراسم گفت: مهمتر از وعده صادق، جمعه نصر بود و وحدت عملی که شکل گرفت. 
سردار تناکی افزود: یهود در ابتدای تشکیل اسلام به شدت به اسلام ضربه زده است اما مخفیانه زندگی کرده است و امروز در تمام جنگ‌ها نیابتی با ما درگیر شده است. 
وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، اسرائیل ۷۰ سال به عقب برگشته است و ضربه فنی شده است و به زودی نابود خواهد شد.
علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در این مراسم به یاد ماندنی از همکاران ایثارگر دانشگاه، آقایان محمدرضا ارزنی، قدرت الله ابراهیمی، محمد مهدی رضایی، علی ثقه الاسلامی و علیرضا منصوری تجلیل به عمل آمد.

آخرین ویرایش۲۲ مهر ۱۴۰۳