انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و مؤسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع)

۱۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۰ کد : ۲۸۹۱۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۹۶
دانشگاه بیرجند و مؤسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه با حضور مدیرعامل مؤسسه و مسئولین دانشگاه در دفتر معاونت پژوهشی دانشگاه به امضا رسید.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و مؤسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع)

در روز دوشنبه 16 مهر 1403، طی مراسمی با حضور مدیرعامل مؤسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) و جمعی از همکاران ایشان، به همراه مسئولین پردیس علوم رفتاری دانشگاه بیرجند، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا و تبادل گردید. این مراسم در دفتر معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، دکتر شکوهی راد، دکتر ایل بیگی و دکتر فرجاد پزشک به تشریح اقدامات انجام شده و ضرورت انعقاد این تفاهم‌نامه پرداختند. سپس، آقای عرب زاده، مدیرعامل مؤسسه حضرت علی اکبر (ع)، ضمن تشکر از همکاری‌های همیشگی دانشگاه بیرجند، گزارشی از وضعیت موجود و اقدامات انجام شده در این مؤسسه ارائه دادند. وی به برنامه‌های مؤسسه برای ایجاد یک پارک تحقیقاتی و علمی در مؤسسه توانبخشی جهت توسعه ارتباط با دانشگاه و حل چالش‌های موجود اشاره نمود و تمایل به همکاری با دانشگاه‌های مختلف را اعلام کرد.

مؤسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) در شهریور ماه ۱۳۷۶ به همت تعدادی از خیرین و بهزیستی شهرستان بیرجند تأسیس شد. این مؤسسه در شهرک شهید مفتح (معصومیه) واقع شده و به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خصوصی در شرق کشور برای نگهداری و توانبخشی معلولان و سالمندان شناخته می‌شود. این مؤسسه در فضایی به وسعت ۵۱۵۰۰ متر مربع و زیربنایی با ظرفیت نهایی ۳۷۰ نفر فعالیت می‌کند. خدمات ارائه شده شامل نگهداری شبانه‌روزی، کارگاه‌های حرفه‌آموزی، کلینیک دندان‌پزشکی، کلینیک کاردرمانی، و بخش‌های مختلف توانبخشی است. همچنین، این مؤسسه دارای بخش‌های ایزوله و تربیت‌پذیر برای مددجویان عقب‌مانده ذهنی است و خدمات بهداشتی و تغذیه‌ای به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

آقای عرب زاده همچنین بر آمادگی همه‌جانبه مؤسسه برای همکاری با دانشگاه در راستای این تفاهم‌نامه تاکید کرد. در ادامه، دکتر اکبرپور ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، بر ضرورت این همکاری تاکید نموده و راهکارهایی برای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه پیشنهاد داد. وی همچنین بر آمادگی دانشگاه بیرجند برای ارائه خدمات در هر جنبه‌ای به این مجموعه خیریه اشاره کرد.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری به امضا و تبادل رسید.

 

کلید واژه ها: مؤسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) تفاهم‌نامه بهزیستی پردیس علوم رفتاری توانبخشی خیریه معلولان سالمندان

آخرین ویرایش۱۷ مهر ۱۴۰۳