تأسیس ۷ رشته دکتری در سال ۱۴۰۲

۱۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰ کد : ۲۷۳۰۴ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۰۴۱
مجوز پذیرش دانشجو در تعداد ۷ رشته در مقاطع دکتری تخصصی از شورای گسترش آموزش عالی در سال ۱۴۰۲ کسب شد.
تأسیس ۷ رشته دکتری در سال ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر سید جواد حسینی واشان (معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه) خبر موافقت شورای گسترش آموزش عالی با پذیرش دانشجو از مجموع رشته‌های در حال پیگیری، 7 کد رشته در مقاطع دکتری تخصصی و 3 کد رشته در مقطع ارشد در طی یکسال اخیر اعلام نمودند که این رشته ها شامل:

رشته‌های اخذ شده در مقطع دکتری
1- مهندسی معدن (اکتشاف مواد معدنی) که حدود 3 سال از طرف دانشگاه پیگیری شده است، درخواست اولیه ایجاد این رشته مربوط به سال 1399 بوده و با پیگیری مداوم و مستمر در سال 1402 با ایجاد آن موافقت شد.
2- عمران - گرایش مدیریت منابع آب که حدود 4 سال از طرف دانشگاه پیگیری شده است، درخواست اولیه ایجاد این رشته مربوط به سال 1398 بوده و با پیگیری مداوم و مستمر در سال 1402 با ایجاد آن موافقت شد.
3- مهندسی عمران (سازه) که حدود 3سال از طرف دانشگاه پیگیری شده است، درخواست اولیه ایجاد این رشته مربوط به اوایل سال 1400 بوده و با پیگیری مداوم و مستمر در سال 1402 در قالب طرح تعاون با دانشگاه سیستان و بلوچستان با ایجاد آن موافقت شد.
4- بیماری شناسی گیاهی  
5- علوم و مهندسی آب (آبیاری و زهکشی) 
6- علوم زمین - پترولوژی
7- علوم و مهندسی باغبانی (فیزیولوژی تولید و پس از برداشت گیاهان باغبانی) 

رشته‌های اخذ شده در مقطع ارشد
1-  مهندسی رباتیک 
2-  جغرافیا و برنامه ریزی شهری 
3-  مهندسی کامپیوتر (گرایش نرم افزار) 
دکتر حسینی واشان، ضمن تبریک کسب این موفقیت به خانواده دانشگاه بیرجند از تلاش‌های دکتر هادی پورشافعی (مدیر محترم برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی) و سرکار خانم آسیه شنیده (کارشناس مسئول مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی)، مدیران محترم گروه‌های آموزشی، معاونان آموزشی و رؤسای پردیس/ دانشکده‌های مربوطه و اعضای محترم شورای برنامه ریزی و توسعه آموزشی بابت همکاری، همراهی، مشورت‌های فکری و پیگیری که منجر به اخذ مجوز رشته های مذکور گردید، تقدیر و تشکر کرد. امید است با اهتمام جمعی، شاهد رشد و اعتلای کیفیت علمی وپژوهشی دانشگاه باشیم.

آخرین ویرایش۱۹ فروردین ۱۴۰۳