۴ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۸
کد خبر: 83252468
T T
۰ نفر
رونق توليد با تكيه بر ظرفيت هاي داخل محقق مي شود

بيرجند - ايرنا - رئيس دانشگاه بيرجند گفت: رونق توليد با تكيه بر ظرفيت هاي داخل كشور و مراوده با كشورهاي دوست محقق مي شود و نگاه به داخل بايد به فرهنگ عمومي تبديل شود.

احمد خامسان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شركت هاي دانش بنيان به طور كامل بر توان و ظرفيت هاي داخل كشور تاكيد داشته و نقش مهمي در رونق توليد دارند.
وي ادامه داد: اگر در همه شرايط نگاه ما به درون باشد زمينه رشد همه ظرفيت هاي داخلي فراهم مي شود.
وي گفت: شركت هاي دانش بنيان از دانشگاه هاي منشا مي گيرند و اگر دانشگاه بتواند فناوري، نوآوري و كارآفريني را ابتدا در داخل مجموعه خود ايجاد كند فضايي براي دانشجو و استاد ايجاد مي شود كه بايد دانش را به فناوري، كارآفريني و توليد ثروت تبديل كند.
وي اظهار داشت: با توجه به تحريم هاي ظالمانه دشمن عليه ملت ايران كه بسياري از راه هاي درآمد زايي مثل صادرات و واردات در كشور با مشكل مواجه شده تنها راهي كه بتوان مشكل اقتصادي را رفع كرد توجه به ظرفيت هاي داخل كشور است.
رئيس دانشگاه بيرجند گفت: در گذشته پژوهش براي مقاله نويسي انجام مي شده كه بايد اين رويه غلط به سمت توليد فناوري و رفع مشكل جامعه و ثروت آفريني اصلاح شود.
وي يادآور شد: مردم با خريد كالاي ايراني و دولت با حمايت همه جانبه از توليد كنندگان به يك ميزان در تحقق شعار امسال وظيفه دارند.
خامسان افزود: اگر توليد به معناي واقعي و به همان شكلي كه مقام معظم رهبري انتظار دارند رونق پيدا كند، به زودي شاهد پويايي اقتصاد كشور و رفع مشكل معيشتي مردم مي شود.
وي گفت: بايد همه آحاد جامعه، مسئولان و گروه ها و جريان هاي سياسي با كمك فعالان اقتصادي با اتحاد و همدلي بيشتر براي تحقق منويات مقام معظم رهبري در حوزه هاي اقتصادي به شكل جهادي و بيش از هر زمان ديگري تلاش كنند.
وي اظهار داشت: سال گذشته به دليل تحريم هاي ظالمانه دشمن و ايجاد تورم شاهد بروز مشكلات معيشتي براي مردم بوديم كه اميدواريم در سايه وحدت و همدلي در سال جاري، براي تحقق شعار سال گام برداشته تا بخش بزرگي از مشكلات اقتصادي كشور رفع شود.
رهبر معظم انقلاب با نامگذاري سال 1398 به عنوان سال «رونق توليد» تاكيد كردند كه راه حل مشكل معيشت مردم رونق توليد است.
7559 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها