آغاز ثبت نام دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بیرجند

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۱ کد : ۲۷۷۶۹ اخبار اطلاعیه اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۳۸۰
ثبت نام متقاضیان بین‌المللی تحصیل در دانشگاه بیرجند برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ آغاز گردید.

بنا به اعلام دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه بیرجند، با توجه به تصویب شهریه‌ها و هزینه‌های رفاهی دانشجویان بین‌الملل در سال تحصیلی 1403-1404، ثبت نام متقاضیان تحصیل در این دانشگاه از امروز به طور رسمی آغاز می‌گردد.

دانشگاه بیرجند در سال تحصیلی آینده از میان ملیت‌هایی که تا کنون دانشجویی نداشته است تعداد ۵ داوطلب را به صورت بورسیه کامل پذیرش خواهد کرد. این نوع بورسیه شامل هزینه‌های شهریه، غذا و خوابگاه و آموزش زبان فارسی خواهد بود.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین مصوبه هیات رئیسه دانشگاه بیرجند، اصلاحاتی در آیین‌نامه اعطای بورسیه و تخفیف شهریه دانشجویان بین‌الملل صورت گرفته است که می‌تواند جذابیت تحصیل در این دانشگاه را افزایش دهد. این اصلاحات شامل موارد زیر می‌باشد:

  • در مورد ارائه نمره آزمون بسندگی زبان فارسی، به ورودی‌های جدید برای هر سه نوع بورسیه، مدت ۶ ماه برای ارائه این نمره فرصت داده خواهد شد.
  •     در مورد پذیرفته‌شدگان رشته‌های فنی و مهندسی شرط معدل برای انواع بورسیه‌ها پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود و با ضریب 1.1 محاسبه خواهد گردید.
  •     دانشجویان بین‌الملل جاری دانشگاه در طول تحصیل خود، در هر نیمسالی که واجد شرایط دریافت بورسیه باشند می‌توانند در نیمسال بعد، از آن استفاده کنند و منوط به احراز شرایط پس از دو نیمسال متوالی نخواهد بود.
  •     برای دانشجویان بین‌المللی که یکی از اعضای درجه یک خانواده آنها نیز در دانشگاه بیرجند ثبت‌نام و به طور همزمان مشغول به تحصیل شوند به میزان ۳۰ درصد تخفیف شهریه برای فرد جدید در نظر گرفته می‌شود.
  •     برای دانشجویان بین‌المللی که مقطع تحصیلی قبلی خود را در دانشگاه بیرجند گذرانده‌اند در صورت پذیرش در مقطع تحصیلی بالاتر به میزان ۳۰ درصد تخفیف شهریه در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین بر اساس این مصوبه در سال تحصیلی 1403-1404 تعداد 2۰ نفر از بانوان جدیدالورود کشور افغانستان به تشخیص دانشگاه (بر اساس ارزیابی مدارک تحصیلی) مشمول تخفیف شهریه ۲۰ درصدی قرار می‌گیرند.  

متقاضیان محترم می‌توانند جهت اطلاع از میزان شهریه‌های این دانشگاه به این خبر مراجعه نمایند.

شما می‌توانید جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه کنید و پس از تکمیل کردن فرم ثبت نام و بررسی اطلاعات با شما تماس گرفته خواهد شد.

ثبت نام

کلید واژه ها: ثبت نام دانشجویان بین‌الملل شروع ثبت نام تخفیف شهریه شهریه

آخرین ویرایش۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳