برگزاری کارگاه آموزشی «آسیب و رشد پس از سانحه» (تروما)

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۴ کد : ۲۴۲۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۴۱

کارگاه آموزشی آسیب و رشد پس از سانحه (تروما) در روزهای یکشنبه 31 اردیبهشت ماه در محل پردیس علوم رفتاری و دوشنبه 8 خرداد ماه 1402 در محل مرکز مشاوره و سبک زندگی، با تدریس خانم دکتر اعظم هاشمیان مقدم، دکتری روان‌شناسی و روان‌درمانگر به همت مرکز مشاوره و سبک زندگی و کانون همیاران سلامت روان دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

جلسه اول کارگاه که در روز سه‌شنبه 15 آذر ماه ۱۴۰۱ برگزار گردید و خانم دکتر هاشمیان به تعریف اختلال آسیب و رشد پس از سانحه (تروما) و علایم آن پرداختند، مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت و مقرر شد جلسات در نیم‌سال دوم سال تحصیلی 1401-1402 نیز ادامه داشته باشد.

در جلسه دوم کارگاه، خانم دکتر هاشمیان مقدم، ضمن بیان خلاصه‌ای از مباحث مطرح شده در جلسه قبل، در مورد انواع درمان‌ها برای اختلال استرس پس از سانحه، درمان حساسیت‌زدایی منظم از طریق حرکات چشم و بازپردازش مجدد(EMDR) ، تاریخچه و روند تأثیر این شیوه‌ی درمان و پروتکل هشت مرحله‌ی EMDR توضیح دادند و در ادامه به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.

جلسه سوم کارگاه، به‌طور کامل به اجرای درمان EMDR بر روی مراجع پرداخته شد و در پایان کارگاه شرکت‌کنندگان نظرات و برداشت‌های خودشان را از تجربه مشاهده درمان به صورت عملی و کاربردی بیان کردند و خانم دکتر هاشمیان نیز به سؤالات آن‌ها پاسخ دادند.

آخرین ویرایش۱۰ خرداد ۱۴۰۲

نظر شما :